szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A gyűjteményre, amely egy New York-i alapítvány tulajdona, legfeljebb bruttó 6,1 millió dollárt (csaknem 2 milliárd forint) lehet költeni.

A híres magyar származású fotóművészről, akinek művei tavaly nagy sikerrel szerepeltek egy budapesti kiállításon, az olvasható a Magyar Közlönyben megjelent határozatban, hogy

a kormány munkásságát a magyar kulturális örökség kiemelt elemének tekinti”,

ezért döntött a vásárlásról.

A gyűjtemény a Magyar Nemzeti Múzeumba kerül majd. A pénzügyminiszternek további 62 millió forintról kell gondoskodnia a hazaszállítása, a biztosítása és a közgyűjteményben való elhelyezése érdekében.

Arról is döntött a kormány, hogy Magyarország segít helyreállítani Szíriában egy középkori lovagvárat.

A Hungary Helps program keretében a magyar költségvetés 173 millió forinttal járul hozzá „az UNESCO kulturális világörökség részét képező szíriai Crac des Chevaliers keresztes lovagvár állagmegőrzési, valamint helyreállítási munkálataihoz”, mert „egyetért a keresztény közösségek megsegítésével, valamint az egyetemes keresztény és világörökség védelmével, amelynek megőrzése megerősíti identitásukban a helyi közösségeket, hozzájárulva helyben maradásukhoz”.

HVG hvg360

Most megnézheti André Kertész együtt még soha nem kiállított képeit

Bár a világhírű magyar fotográfus életművének legnagyobb része külföldön jött létre, itthoni múzeumok is számos alkotását őrzik. Születésének 125. évfordulóján most a Petőfi Irodalmi Múzeum tárja a nagyközönség elé a saját, illetve fiókintézményei, a Kassák Múzeum és az Országos Színháztörténeti Múzeum és Intézet gyűjteményeiben őrzött fotóit.

Csatlós Hanna Kult

Előkerült André Kertész radiátora, közben pár francia fotográfusról kiderült, hogy magyar

Itthon alig, esetleg egyáltalán nem ismert, magyar származású, ám Franciaországba emigrált fotográfusok képeiből nyílt hiánypótló kiállítás a közelmúltban. Tehetséges nők, Picassót és Chagallt lencsevégre kapó művészek és magyarok, akikről néhány éve még nem is tudtuk, hogy innen szakadtak el egy jobb élet reményében. Hogyan modernizálták az emigráló művészek a francia fotográfiát, miért volt annyi nő a kivándorolt művészek között, és mit keres André Kertész radiátora egy múzeumban?